על עיצוב אריזה
30 מאי'
2013
לאחרונה נחת אצלנו הספר היוקרתי "pack your life" של הוצאת ספרים מהונג-קונג המתמחה בספרי עיצוב. לעדלי אנד פרטנרס היה הכבוד להציג בו לא מעט אריזות פרי עיצוב שלנו ולי ניתן הכבוד לכתוב את דברי ההקדמה לספר המציג עיצוב חדשני של אריזות מכל רחבי העולם.
כיאה לספר על עיצוב אריזה, מובן שגם עיצוב אריזתו שלו לא שגרתית
חלפו הימים בהם מטרת האריזה הייתה להגן על המוצר, לעזור בהצבה ושינוע שלו ולהוות פלטפורמה למידע בלבד.
כיום, לאריזה תפקיד משמעותי, בהיותה למעשה שגרירה המספרת את סיפור המותג.
מתוך הספר, הנה אריזות "טרה".
במקרה של "טרה", סיפור המותג מדבר על כך שהכול מתחיל בחלב מצוין ובעובדה ש"טרה" עוסקת ומומחית אך ורק בחלב בקר.
האריזות משדרות את זה? (למתעניינים קייס סטאדי "טרה" באתר שלנו)
האריזות הפכו מדיום מרכזי של מותגים לספר את הסיפור שלהם.
אחד המותגים שעשה זאת באופן מעורר השראה והערכה רבה, הוא מותג המיצים הבריטי "innocent" אשר ניצל את האריזה על מנת לתקשר את ערכי המותג באופן פשוט, רענן, הומוריסטי ומשכנע. מותגים רבים הלכו בעקבותיו.
לפני כ 20 שנה, אריזות רבות הסתפקו בעיצוב אסתטי וסידור נהיר של האינפורמציה.
בימינו ישנו מגוון עצום של מסרים ואינסוף אפשרויות לבחור מתוכן.
כמות המידע שאנו נאלצים להתמודד איתו מחייבת את המותגים, באמצעות עיצוב האריזה, לתמצת ולעזור לנו לדייק ולייצר היררכיה שתעזור לנו בבחירה.
עובדה זו הופכת את עיצוב האריזה לפתיין האולטימטיבי.
אנו רואים היום סגנונות עיצוב אריזה שונים ומגוונים: סגנון מסורתי, טבעי, אורגני, טיפוגרפי בלבד, פשוט, נועז, חדשני, מצחיק וכיו"ב.
אנו עדים לשימוש רחב יותר באיורים בניגוד לצילומים בלבד.
מחקרים לימדו אותנו שרוב ההכרעות נעשות בנקודת המכירה כאשר אנו עומדים פנים אל פנים עם המוצר. האינפורמציה שקיבלנו קודם לכן ע״י פרסום או בדרך אחרת, משחקת תפקיד קטן יותר. עוד נפוץ כיום סגנון עיצוב מינימליסטי אשר דווקא בולט ומושך את תשומת הלב שלנו בתוך הרעש הגדול.
העולם מלא בגירויים ומשתנה מהר. המותגים צריכים לשרת קהלים שונים ועולה צורך הולך וגובר בהתאמה אישית. היום אי אפשר "לסמוך" על צריכה המונית בלבד.
הטכנולוגיה תומכת בצורך לגוון ולהיות דינאמים גם בעיצוב האריזות. כיום קל יותר ליצור "מהדורות מוגבלות" "מוצרים עונתיים" – היכולת לבצע "ריצות" קצרות יותר ולשווק מוצרים מהר יותר, מקל על מותגים לתקשר עם הצרכנים באופן רלוונטי דרך עיצוב האריזה.
הנה עיצוב נוסף של Adlai & Partners מתוך הספר: אריזות קונדומים שעיצבנו ל – R3
העיצוב השחור נועד לתמוך באווירת הלילה המסתורית והסקסית כבר במעמד הקנייה. אלמנט שובב במיוחד בעיצוב האריזה הוא הבליטה המדמה בליטה במכנסיים.
בעיצוב אריזות הלובריקנטים, עברנו מרוכסן סגור לרוכסן פתוח
אין ספק שעולם עיצוב האריזה הפך דינמי ומרתק מתמיד. מעצבים רואים בעיצוב האריזה אתגר מתמיד להבאת רעיונות מקוריים ופתרונות חדשניים.
כאמור, עיצוב האריזה הוא כלי מרכזי בבניית המותג. האריזה נשארת איתנו זמן רב למדי – תחילה נפגוש אותה אולי בפרסומת, אחר כך על המדף, ניקח אותה איתנו הביתה.
היא תחיה אתנו ובלי ממש לשים לב, היא תהפוך להיות חלק לגיטימי ואינטימי מסביבת החיים שלנו.
והרי לכם שוב מילת הקסם ״איזון״.
כשניגשים לפרויקט עיצוב אריזה, חשוב למצוא וליצור איזון בין ההתלהבות של המפגש הראשוני, ההיכרות, הפתיינות, לבין השלב השני בו האריזה / המותג מתפקד כאורח בבית ובהמשך כחבר וכבן בית. כזה שנרצה ונוכל להרגיש ממש נוח איתו. נדמה לי, שהאיזון הזה הוא אחד ממפתחות הקסם שמשמשים ליצירת אריזה מוצלחת.
ולסיום.. עיצוב אריזה מעניין..
שתף
You must be logged in to post a comment.